Tapahtumat -historia

Etelä-Kymen keliakiayhdistys ry 20v

Etelä-Kymen keliakiayhdistys ry juhli 20-vuotista gluteenitonta toimintaa lauantaina 1.9.2012 Kotkassa, perinteisesti meren rannalla. Paikalla oli reilut 60 jäsentä ja juhlavierasta. Ohjelmassa oli ruokailun lisäksi laulu-, tanssi-, ja soittoesityksiä sekä yhdistyksen hallituksen ja tukihenkilöiden esittämä historiikki laulusikermän muodossa. Hallitus huomioi lähes alusta asti puheenjohtajana toiminutta Eija Aaltosta lahjalla ja kukituksella, kiittäen innostavasta ja positiivisesta johtamistyylistä. Aluevastaava Minna Halve ja varapuheenjohtaja Anu-Maria Laitinen toivat Keliakialiiton terveiset juhlaväelle. Lapset oli huomioitu erityisesti ja paikalla vilahtelikin monenlaisia taidokkaasti maalattuja hahmoja, välillä pompputiikerissä pomppien ja vohveleita paistaen.

Juhla vietiin läpi sisätiloissa kovasta tuulesta johtuen, mutta tiiviissä tunnelmassa juhlaväen joukosta kuului tyytyväinen puheensorina pitkin päivää.

Maistuvat ruokatarjoilut oli tehty lähes kokonaan omin voimin, kotijoukot apuvoimina. Monipuolinen ohjelma, hyvä ruoka ja rento tunnelma saivat ihmiset viihtymään.

Kiitos kaikille juhlaan osallistuneille, teitte juhlastamme ikimuistoisen!

Etelä-Kymen keliakiayhdistys ry

Valokuvat Tommi Kurki

Gluteeniton ruokamatka - Keliakiaviikon ruokakurssi

Torstaina 6.9.2013 vietimme ruokailuiltaa Keliakiaviikon teemalla ”Gluteeniton ruokamatka”. Kohteiksi olimme valinneet Italian ja Kreikan. Osan ruoka- ja leivontaohjeista olimme valinneet vastailmestyneestä Kokkaa maailman makuja -ruokakirjasta. Mukana oli 11 innostunutta kokkaajaa ja vilskettä keittiössä riitti. Ruokien ja leivonnaisten valmistuttua katoimme pöydän ja nautimme aikaansaannoksistamme. Koimme makuhermoja hiveleviä hetkiä. Kiitos kaikille mukana olleille!

Etelä-Kymen keliakiayhdistys ry

ps. reseptit nähtävillä Parhaat palat sivulla, leivonta-ja ruokaohjeita-osiossa